Halaman

Selasa, 22 Februari 2011

Kenapa Rasa Nak Demam

     Hari ni , dari pagi kepala dah rasa pening. Hidung dah macam masuk air. Dah mula batuk. Kenapa ni.... Memanglah badan penat. Tapi takkanlah sampai nak demam kot. Minggu lepas memang paling sibuk. Sabtu pun hari persekolahan. Sabtu sebelumnya ada merentas desa dan larian mahkota. Ahad , mak wat kenduri doa selamat tapi kecik-kecik jer. Doa selamat untuk adik ipar yang dah nak cukup bulan.
      Sabtu lepas sekolah tunggu abang balik dari sekolah. abang sekolah petang. Sementara tunggu abang balik, aku wat muffin. Banyaklah jugak. Pas maghrib terus gi umah mak. Wat kuih koci. Nasib ada Cik Kam, anak dn menantu dia tolong. Sampai kul satu baru siap. abang tak sihat.Dia tido jer. Esok pagi-pagi mak ajak gi ambik ayam. Taknak aku. Anak lelaki mak kan ramai. Mengalah jugak mak akhirnya....
      Pagi-pagi mak g ambik ayam. Aku pun mulakan tugas , menggoreng mee hoon untuk berkatan. 5 kilo goreng sekali jer. Nak patah pinggang. Hari ini dalam sejarah. Aku leh suruh adik2 ipar aku wat keje. He he he. Aku mana ada adik ipar lelaki. Lepas goreng mee hoon, aku masak nasi ayam,,,, 10 kilo beras. Masak sorang-sorang. Alhamdulillah, Semua siap, termasuk cendul. One women show. Sampai bagi berkat kat tetamu pun aku. Bila tgok orang makan dengan penuh selera... Hilang penat.
      Sekarang ni.. baru le aku rasa penatnya. Semuanya sakit, betis, lengan, kaki. Hu hu hu. Sapa nak urut ni.????????????

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Silalah beri ulasan anda